Wednesday 12 March 2014

hmm, radās pāris jautājumi, sākot izmantot jaunu apdrošinātāju, inčīgi

Darba vieta mainot gadu nomainīja arī darbinieku veselības apdrošināšanas uzņēmumu no Balta uz IF.

Mēģinot iesniegt pirmo čeku apmaksai, smuki aizpildīju veidlapu, pieāķēju failiņu ar kvīti, pirms nosūtīšanas jāpārbauda iesniegtā infa un jāpiekrīt vairākām lietām. Tai skaitā jāpiekrīt manu perosnas datu izmantošanai. Saskaņā ar likumu, protams, savukārt datu izmantošanas mērķi norādīti vairāki: a) līguma izpilde, b) tirgus izpēte un c) pakalpojumu piedāvāšana. Pirmo saprotu, bet pēdējie divi saasociējās ar uzņēmuma mārketinga nolūkiem un mārketings vispār, kā zināms, ir viltus zinātne :D

Pirmās un vienkāršākās bailes ir, ka "pakalpojumu piedāvāšana" automātiski nozīmē spam-u manā adresē/numurā. Otrais, lika aizdomāties, ko vēl man var izdarīt kombinācija, ka esmu ļāvis apdrošinātājam ne tikai zināt, ka man ir slimība X, bet arī izmantot šo informāciju kam vairāk, nekā tikai apdrošināšanas atlīdzības izskatīšanai un izmaksai... Es saprotu, ka ir jārēķina bizness, bet tam, manuprāt, personas datus nevajag, tur aktuāram mani tikai jāiekategorizē visādās dimensijās :D

Man kā reklāmai naidīgam un vispār kašķīgam subjektam tomēr roka nepacēlās automātiski piekrist kam tādam, tādēļ nepiekritu, nolēmu noziedot pieteikuma aizpildīšanai veltīto laiku, aizrakstīju savus jautājumus un uzrakstīju šo bloga gabaliņu. Redzēs.

Pāris piezīmes par lietotāja pieredzi abos apdrošinātāju portālos. Salīdzinot ar iepriekšējo apdrošinātāju:
a) es samulsu, kad man ar roku bija jāvada, kas tieši darīts pie pie daktera, čekā tak tas rakstīts, vai es speciālists lai atšifrētu un lauciņš izskatījās tik maziņš, ka roka necēlās rakstīt visu sarakstu... ierakstīju kā man likās :)
b) iepriekšējam laikam adrese bija nokodificēta, pārbaudīt vairs nevaru
c) labi, ka var pievienot tikai vienu attēlu, iepriekš automātiski likās klāt divi - viens ar čeku, otrs ar kvīti; neģenerējas lieks trafiks un datu glabāšana
d) interesanta ir ideja par portālu, kur vari redzēt visas savas apdrošināšanas lietas; pilnīgi žēl, ka pie viena apdrošinātāja diemžēl principā nav iespējams kārtot visu nepieciešamo un mans brokers tādu droši vien nekad neuztaisīs :D

No comments:

Post a Comment