1. Noteikt speciālu ceļa horizontālo apzīmējumu, kas palīdzētu autovadītājiem reālistiskāk izvērtēt situāciju iebraucot krustojumā satiskmes sastrēguma situācijā, tādejādi samazinot iespējas pārkāpt CSN projekta 124. punktu. Šādi apzīmējumi ir sastopami citās valstīs, ir no kā mācīties. Šādus apzīmējumus būtu jāizvieto tikai krustojumos, kur grūti izvērtēt situāciju (lieli, grūtāk pārskatāmi, neparastas konfigurācijas) vai minētais punkts visbiežāk tiek pārkāpts.
2. Mūsdienu intensīvās satiksmes apstākļos situāciju pilsētās manuprāt uzlabotu arī ja CSN projekta 84. punkta noteikums par turēšanos pēc iespējas tuvāk brauktuves labajai malai tiktu piemērots arī pilsētās. Iespējams, ka noteikumam nebūtu jābūt tik kategoriskam attiecībā uz iebraukšanu kreisajā joslā. Tomēr mans personiskais uzskats tomēr ir, ka noteikumam būtu jābūt tikpat kategoriskam, neskaitot, ja autovadītājs gatavojas veikt kreiso pagriezienu, norādot uz to ar pagrieziena signālu u.c. noteikumos paredzētas situācijas.
3. Manuprāt būtu "legalizējama" avārijas gaismaz signalizācijas ieslēgšana bez avārijas zīmes izvietošanas gadījumos, kad tas ir praktiski (sparotu, ka jautājums varētu būt diskutējams) un/vai īslaicīgi.
4. Ieteiktu izsvērt iespēju vismaz rekomendējošā lomā CSN projektā iestrādāt arī tādus praksē vismaz daļēji strādājošus principus, kā rāvējslēdzēja, braukšanas aplī, u.c.
No comments:
Post a Comment